CasperSimone.reismee.nl

West- en Centraal Australie

Het is alweer twee weken geleden dat we vanuit Tokio naar Perth (West-Australië) zijn gereisd. Een redelijke omschakeling, want de twee landen zijn met geen mogelijkheid te vergelijken, waardoor het behoorlijk wennen was om nu ineens hier rond te lopen; onder een brandende zon (35 graden) en te worden verwelkomd door een heel ‘laid back' volkje die je de hele dag aanspreekt met ‘hi love, mate, doll, sweety of peach'.

Wake-up call big time: terug in de ‘westerse' cultuur met weer heel veel grote en dikke mensen, die luidruchtig hun aanwezigheid in het openbaar vervoer kenbaar maken, bijna alsof we weer thuis zijn. Een redelijke cultuurshock na onze reis door het beschaafde en hippe Japan.

In Perth, eigenlijk Fremantle (een voorstadje van Perth), hebben we de eerste vier nachten in een Ierse pub met B&B overnacht: Rosie O'Grady's, waar we op dinsdag getrakteerd werden op bingo, woensdag op karaoke en donderdag op live bandjes tot 01:00 uur. Yoho! Wel leuk thuiskomen met een eigen sleutel van de kroeg, door een deur die natuurlijk altijd openstaat, in ieder geval tot 01:00 uur, maar dat was ‘way pass bedtime' voor ons. Redelijk moe waren we die eerste dagen na onze intensieve reiservaringen in Azië. Geen probleem, want de slaap hebben we goed ingehaald in het romantische Fremantle.

De eerste dagen in Australië hebben we het dus rustig aangedaan, maar daarnaast hebben we ook wat musea bezocht, waaronder het maritiem museum van Fremantle waar we een rompgedeelte van de Batavia hebben gezien. Ook hebben we down-town Perth bezocht en dat is het equivalent van een middelgrote Amerikaanse stad. Eerlijk gezegd niet heel bijzonder, maar het was goed om even uit te blazen.

Wat wel erg bijzonder was, is de reis die we langs de westkust hebben gemaakt: van Perth naar Exmouth. We hebben met een bus langs de kustroute gereden (ca. 1.200 km) en hebben onderweg heel veel mooie natuurwonderen gezien: Pinnacles Desert, veel mooie natuurparken met canyons, woestijnen, rotsformaties en ook hebben we overnacht in gezellige kustplaatsjes (Kalbarri en Denham).

In Coral Bay zijn we vier dagen blijven hangen om te kunnen duiken en te relaxen. Lekker zon, zee en strand. Tijdens het duiken hebben we schildpadden, haaien en morenen gezien. Ook hebben we gezwommen met reuze manta's!

Op 20 november zijn we teruggevlogen naar Perth en hebben we een doorvlucht gemaakt naar Alice Springs; het hart van de Outback. Eenmaal in Alice Springs aangekomen, gingen we vroeg ons bed in, want de volgende dag stond de wekker al om 05.00 uur. Het was tijd voor een jeepsafari door dit woeste landschap! We zijn drie dagen de woestijn ingegaan om Uluru (Ayers Rock), Kata Tjuta National Park en Kings Canyon te zien en te slapen op de meest afgelegen plekken van deze aardbol.

We hebben de safaritrip met nog zeven andere mensen gemaakt plus een gids. Naastde mooie natuur hebben we ook heel veel gelachen, vooral met Darren, een erg humoristische en te blijeAmerikaan. De safari was zeer avontuurlijk ingesteld met 's avonds kampvuurtjes stoken (waarwe ook onseten op hebben bereid) en swags (waterdichte slaapzakken) om in te slapen onder een waanzinnige sterrenhemel. Zo avontuurlijk als we zijn, gingen die swags ons toch iets te ver. Als de dood voor giftige spinnen en slangen, hebben we de organisatie om een tentje gevraagd en gekregen. De nachten waren kort en de dagen lang. Elke ochtend om 04.00 uur (pfff) op om zonsopgang mee te kunnen maken. Het was het meer dan waard!

De safari was een geweldige ervaring en we hebben met onze safarivrienden nog een gezellig afscheidsfeestje gevierd in Bo's Saloon. Dat was alweer gisteravond. Vandaag hebben we een relaxdag ingelast bij het zwembad, want morgen reizen we door naar Adelaide, wat het startpunt is van onzeroadtrip richting Sydney (en waar we Sanneke gaan zien!).

(10 - 25 november 2009)

mireille

haha, lieve crocodile dundee's, denk dat ik ook liever in een tentje had gelegen. Mooie verhalen weer, groeten aan Sanneke!

Janneke

Hi Mates,

Heerlijke verhalen en foto's weer!!!Mochten jullie zin hebben in een gay-party in Sydney let me know! Jan woont er nu een jaartje en kent the nice spots.

liefs Janneke

Jessica (Peters)

Wow, wederom geweldig dit verhaal. Uluru, adembenemend hoor. Wat een indrukken zeg. Super dat jullie ons laten meegenieten! Elke keer krijgen wij ook weer inspiratie, al weet ik nu niet meer wat we het eerst moeten kiezen...

jan-bart

heel leuk om dit te lezen. zeker omdat we er zelf ook zijn geweest. echt super mooi. geniet van de verdere trip en succes in Sidney. ga zeker even eten in de het restaurnat in de ronddraaiende toren. lijkt super toeristisch maar top eten en het is echt mooi. vergeet bondi beach niet. liefs jb

marleen

Yo globetrotters!
Is dit het grote sprookjesboek? hahahah... nee hoor prachtig wat jullie allemaal meemaken! Hele mooie foto's en jullie zien er gelukkig heel 'happy'uit!

Hetgeen ik kan vertellen over de gebeurtenissen in Holland; Het regent al bijna 3 weken non-stop, heerlijk weer om lekker binnen te zitten dus.
Sinterklaas is in het land, dus gisteren even wezen winkelen om de zak van sinterklaas te vullen. Dat betekend rij voor de parkeerautomaat, w8888 voor eventuele hulp van winkelpersoneel, rij voor de kassa, en vervolgens nog eens een rij voor de betaalautomaat bij de parkeergarage. Al met al, je moet niet denken dit even snel te willen doen, wel een SFEERTJE hoor met al die mensen op straat.

Maar... tadaaa... ik ga lekker weer 2 weken naar Hinterglemm om de 'gekke'skijuf uit te gaan hangen. Heerlijk heb er zo'n zin in! Gisteren 2 goggles gekocht ik kon niet kiezen, megaafgeprijst dus doe er dan maar 2 . Ik moet natuurlijk wel een beetje 'stylisch' die berg af ;-P

Have fun! dikke x Marleen

Inkie

Weer even bijgelezen, helemaal geweldig. Blij dat jullie nog steeds genieten. Coole foto's! Enjoy, Inkie.

Assie

Joehoe klippeltje!! wat een coole verhalen en foto's en goed om te zien/lezen dat jullie het zooooo gaaf hebben. Hier mis je niets behalve dat we sinds 2 maanden live zijn en de eerste maand 35.000 bezoekers hebben! Met dank aan jou!!!!!! joehoe,.....hebben inmiddels in de Flair, Happinez en de ouders van nu gestaan en heel veel sites. Kortom mogen niet klagen. He geniet daar en chillse in laid back ausssie!!

Liefs assie

alex

Nog even over jullie boedhabeeld hè.
Dat is dus niet de bedoeling. Koop die maar van je eigen geld!
Ik ben extreem jaloers als ik dit allemaal lees!!!