CasperSimone.reismee.nl

Peru

Even een kort berichtje dat we gisteren veilig in Cusco (Peru) zijn aangekomen. Het blijkt dat dit gebied ernstig getroffen is door zware regens en modderstromen. Duizenden toeristen worden momenteel geëvacueerd die een trekking maken naar de nabijgelegen inca-stad Machu Picchu (dat wij voor morgen hadden gepland). Zie ookde berichtgevingop de website van de Telegraaf (bericht 1 en bericht 2). Met ons is alles goed en onze plannen voor een uittocht naar Machu Picchu hebben we uiteraard geschrapt ...

Ons reisschema hebben we vandaag aangepast en we reizen nu door op 28 januari (per vliegtuig) naar het lagergelegen Arequipa, waar geen weersproblemen zijn. We houden jullie op de hoogte!

Agreeth

Goh wat naar zeg, vooral ook voor de bewoners van wie de huizen zijn weggespoeld. Jammer voor jullie dat je Machu Pichu moet missen... maar helaas. Aan die treinreis waar het artikel het over heeft mis je niets.... niet zo erg als die bus maar.... niet zo heel veel beter:-)) Let in Peru erg op je water gebruik, er zitten erg veel en vele soorten parasieten in het water. Zelfs met douchen geen water over je gezicht laten stromen en tanden poetsen met flessenwater... misschien wel bekend maar voor de zekerheid.... Lfs Greet

heintje

Quedate cassio y simoontje!!! abrazos

rudy

yep zeker kut, missen jullie de overstroming op de westerdoksdijk, beland je in een overstroming in peru ;-)
machu picchu is natuurlijk wel het peru-hoogtepuntje. zouden jullie ook de incatrail lopen?
maar gelukkig dat jullie er niet iets eerder waren dan had je zelf in die evacuatie-ellende gezeten
we hebben zelf oost-australie een paar daagjes vast gezeten ivm overstroming en daar wordt je met een krap reisschema niet blij van
buiten arequipa (mooie stad) zullen jullie wel de condors gaan bekijken, veel plezier!

Merel

Hi Cas en Simoon,

Dank voor het berichtje, ennuh, ben ik nou echt de enige in jullie kennissen/vrienden/familiekring die niet in Australie, Azie en/of Zuid-Amerika geweest is? Als ik zo de reacties op jullie site lees begin ik me toch wat ongerust te voelen. Googlen naar een ticket China of zo wordt toch wel tijd geloof ik . . .

Jammer dat jullie een deel nu moeten overslaan maar fijn dat jullie niet in de problemen zijn gekomen! Geniet verder, veel liefs van ons viertjes HMMC