CasperSimone.reismee.nl

China (Beijing)

De kop is eraf,WOW we zijn begonnen!Vele maanden,vier continenten, van land tot land en van stad tot stad, leven uit je koffer; een heerlijk en spannend avontuur.

Inmiddels zit Beijing er alweer bijna op. Nog een nachtje slapen en we reizen door naar Shanghai.

Na een rustige vlucht van Amsterdam naar Londen Heathrow - waarvandaan we al het eerste setje kleding uit onze koffers naar huis hebben moeten sturen vanwege overgewicht - zijn we netjes door British Airways afgezet in Beijing. We hebben goed geslapen gedurende de vlucht, waardoor we redelijk uitgerust in dezeimmense metropool hebben kunnen aftrappen.

Wat een idioot groot en ruim opgezette stad. Pleinen zo groot als enkele voetbalvelden, straten zo breed als de A4, maar dan dwars door de stad. Een geweldig groot business district en gigantische overheidsgebouwen, luxe winkelpromenades en ga zo maar door. Het voelt als Berlijn en Los Angeles tegelijk, maar dan met heel veel Chinezen.

We hebben inmiddels veel gezien en gedaan, zoals op zaterdag de buurt van het hotel te voet verkend en onze eerste authentieke Peking Duck gegeten. Zondag al fietsend de traditionele Hutongs (Beijing's arbeiderswijkjes) verkend en het Plein van de Hemelse Vrede bezocht(Tian'anmen square). Daarvandaan naar het Olympic Park met het Olympisch Stadion -het vogelnestje -en het fraaie Acquatic Center. Op maandag hebben we uitgebreid de Verboden Stad bekeken, het domein van twee Keizerlijke dynastieën, waarna we op Wangfujing, de Fifth Avenue van Beijing, onze ogen hebben uitgekeken vanwege de vele winkels met luxe horloge- en kledingmerken.

Vandaag, dinsdag 1 september, hebben we de Chinese Muur bezocht. Uiteraard een hoogtepunt, zeer indrukwekkend en vele treden beklommen, zelfs hele stukken meer dan 45 gradensteil omhoog! De muur blijkt in deze regio veel meer een verzameling van stukken muur tot tientallen kilometers lang te zijn, dwars door de gehele Beijing-regio, zo'n 50 tot 100 km buiten de stad. We hadden geluk, het gedeelte dat wij beklommen, was bijna exclusief voor onszelf. Dat maakt het nog mooier engeeft je het gevoelzomaar eeuwen terug in de tijd te reizen.

Al met al een heel indrukwekkend begin van onze wereldreis. Over een weekje zullen we weer eens wat bloggen als we Shanghai en Xian hebben bezocht.

(29 augustus - 1 september 2009)

Bas

Heerlijk om zo mee te kunnen reizen. Heb inmiddels de RSS ingesteld dus zal het op de voet volgen :-) Heel veel plezier.

Emile

Darlings, Klinkt helemaal goed en de beschrijving van Beijing is helemaal volgens mijn waarneming. De waanzinnige drukte met modern en authenthiek door elkaar. Dure auto's maar ook traditioneel vervoer en veel volbepakte fietsen. Sjanghai is weer een heel andere sfeer waar het contrast nog groter is alleen verdeelt in twee stukken door een rivier als grens tussen oud en nieuw. Waanzinnig om zo jullie verslag te kunnen volgen. Keep in touch lieverds, X, Milio

teus

achter mijn bureau bezig met maken van ontwerpen, maar nu helemaal afgeleid, ben even uit mijn 'ivoren torentje' gestapt en waan me even in jullie reiswereld en ja het kriebelt van binnen, voel de energie die reizen met zich mee brengt. voor mij een droomwereld voor het leven NU.

Aat

Hey Bootje, machtig mooie verhalen, geniet ervan en we kijken uit naar de volgende update!

Lies & Aat!

Aat

P.S. Groeten aan Simone !

Agreeth

Zo, wat een goed verhaal om mee te beginnen! Krijg helemaal zin om ook te gaan reizen als ik dat lees. Ben erg benieuwd naar de verdere verhalen, om zo toch een beetje mee te genieten van jullie belevenissen.
Liefs Greet

Michel

Hi Luitjes, heel veel plezier, gaan alle verhalen volgen komende maanden!
Michel

Philip

Leuk om te lezen en te zien! Ben al benieuwd naar de volgende update. Nog heel veel plezier, Philip

Natalia

Leuk om te lezen waar jullie zijn!
Maak er mooie tijd van.

Liefs Natalia

sandra plas

Hi Simone,

Nog maar net vertrokken en nu al zoveel beleefd! Echt een super reis! Erg leuk om jullie zo te volgen, ben heel benieuwd naar wat er nog meer komen gaat. (grappig beeld zo fietsend tussen al die chinezen)

Ik ben druk bezig met mijn website e.a. voor Reiki en coaching (dat ga ik er bij doen) Ben trouwens benieuwd op jullie tijdens deze reis ook ergens reiki zullen tegenkomen.Ik hoor t wel!

Tot gauw,

Sandra

Dmitri

Dat ziet er erg goed uit!!! Geniet en ik ben erg benieuwd naar het volgende verslag. Groeten uit een regenachtig Amsterdam. Dmitri

Michiel

Ha Boot, cool zo'n blog! Zie uit naar de volgende updates.

... maar hoeveel 'bicycles' zijn er nu eigenlijk in Beijing? :-)

Greetz (ook aan Simone natuurlijk), M