CasperSimone.reismee.nl

Nieuw-Zeeland en Bora Bora

Drie weken geleden (11 december) zijn we in Nieuw-Zeeland/Auckland aangekomen zonder concrete reisplannen. Op onze vorige bestemmingen was het eigenlijk helemaal duidelijk wat we wilden zien en beleven. Nu wilden we vooral heel ontspannen reizen, go with the flow, en dat is eigenlijk ook precies hoe je Nieuw-Zeeland het beste kunt ervaren. De twee eilanden (plus nog een heel kleintje) verschillen van elkaar qua uiterlijk. Het noord eiland heeft veel vulkanen en geisers, en op het zuid eiland vind je vooral gletsjers, bergen en subtropische oerwouden. Echter, hebben de eilanden drie grote gemene delers en dat is ongerepte natuur, natuur en natuur overal waar je kijkt. Voor de steden hoef je echt niet naar Nieuw-Zeeland te gaan, hetzelfde wat we in Australië hebben ervaren.

De eerste paar dagen van onze Nieuw-Zeeland trip hebben we doorgebracht in Auckland en zijn we met een trein over het noord eiland richting Wellington gereisd. Daar hebben we de ferry gepakt; de mooiste ferrytocht van heel de wereld zeggen de reisboeken, waarna we zijn aanbeland op het zuid eiland. Hier zijn we heel ontspannen van start gegaan, uitgerustmet een huurauto en onderweg verbleven we in motels. Op dit eiland hebben we ons vermaakt met gletsjertochten (wow!), strandwandelingen, lummelen in thermische baden en vaartochten door de meest prachtige natuurgebieden van de wereld. De laatste dagen op het zuid eiland hebben we in Queenstown doorgebracht, dat te vergelijken is met een willekeurig Zwitsers bergdorpje, maar dan veel mooier en totaal gericht op thrill-seeking. De foto's zijn niet bewerkt

Wink

Die paar dagen in Queenstown waren heel bijzonder. Ook omdat Cas hier 40 jaar is geworden. En dat hebben we gevierd! Naast champagne en taartjes heeft Cas de sprong in het diepe gemaakt. Hoe toepasselijk op de ‘turning point' in je leven

Cool
. Vanuit een rammelig vliegtuigje is hij op een hoogte van 15.000 voet gesprongen en met beide benen plus een parachute veilig op de grond geland. Het eerste uur na de sprong was hij bijna niet te verstaan, alle woorden kwamen er tegelijk uit en de adrenaline was duidelijk af te lezen uit zijn high-fives met alle medespringers. 's Nachts in dromenland is de sprong nog vele keren gemaakt
Laughing

Na dit avontuur stond Kerst voor de deur. Hiervoor zijn we teruggevlogen naar het noord eiland en hebben we daar de laatste huurauto die in heel Auckland nog te krijgen was, voor onszelf geclaimd. Hiermee zijn we naar Rotorua gereden om daar de Kerstdagen door te brengen. In dit plaatsje vind je geisers en thermische meren. Nu is dit dorpje helaas uitgegroeid tot een ‘tourist trap' en dat wisten we van te voren, maar toch wilden we graag een keer die spuitende geisers meemaken. En wonder boven wonder was het plaatsje zo goed als uitgestorven toen we aankwamen, vanwege de feestdagen. We hadden dan ook alle tijd van de wereld om door de parken te slenteren. Bij toeval liepen we tegen een liefelijk Engels hotelletje aan uit 1800. Daar hebben we een Kerstmaal gegeten en de nacht doorgebracht. Op de 2e Kerstdag zijn we naar de Spa gegaan en hebben we een ‘hydro' massage gekregen, die bestaat uit een rugbehandeling onder harde waterstralen. Heel apart zullen we maar zeggen.

Na dit ultieme ontspanningsuitje hebben we onze spullen ingepakt en zijn we teruggereden naar Auckland. Vanuit hier zijn we op 27 december naar Bora Bora gevlogen, om vervolgens op 26 december aan te komen in Papeete (Tahiti). Yeah, een 3e Kerstdag voor de boeg! Deze wereldreis kan echt niet meerstuk.

Bora Bora staat synoniem voor sprookjesland, waar het begrip ‘bounty eiland' vast is uitgevonden. We liggen hier de hele dag te puffen op een strandbedje onder onze parasol en kijken uit op een turquoise zee (die wel 100 verschillende blauwtinten kent ...ja ja, we overdrijven graag als we iets mooi vinden
Wink
), witte stranden met palmbomen en tropische vogels die regelmatig in de lucht voorbij slingeren. Ook het duiken is hier bijzonder. Vele haaien, reuze manta's en schildpadden hebben we hier in de onderwaterwereld gespot.

Naast een 3e Kerstdag gaan we hier dan toch ook onze Nieuwjaar party vieren (het probleempje met onze doorvlucht naar Zuid-Amerika is gelukkig opgelost). Weer eens wat anders dan een O&N in het koude Amsterdam, 30 graden op het strand,op onze ligstoel met heerlijke bubbels. Cheers & Happy New Year!!!

(11 december 2009- 4 januari 2010)

kiki & Bart

Happy new year!!!

Enorm bedankt dat wij vanavond in jullie woning het oude jaar hebben mogen uitluiden.
Het was een super avond, met dank aan Rudy & Carol. Het uitzicht is bijna niet te beschrijven, vuurwerk all over.

En niet te vergeten een hele leuke mededeling, maar die houden we nog even geheim, Rara,

Cheers, liefs,

Kiki & Bart

Richard, Esther en de mannetjes

Dag lieve schatten

Een heel gelukkig nieuw jaar voor jullie allebei.
Dat 2010 maar net zo mooi mag worden als jullie wereldreis nu voor jullie is!

Kus, kus, kus, kus ,kus, en heeeeel veel knuffels van ons vijfjes

Niels

Klinkt top! Casper van harte en welcome to the other side! Voor jullie beiden en top jaar, het begin is goed zullen we maar zeggen... joehoe! Geniet, geniet en geniet!

x
Niels en Miriam

Ernst & Jessie

Happy New Year!!!
Wat een waanzinnige verhaleen weer!

We hebben genoten van het waanzinnige uitzicht vanuit jullie woning.... echt waanzinnig om vanaf deze plek het vuurwerk in A'dam te zien. Wel een beetje oppassen voor uit elkaar springende vuurpijlen op nog geen 10 meter afstand van het dakterras.

En ter aanvulling op Bart en Kiki.... rara... Ernst & Jessie zijn over een half jaartje met zijn drieen :-)

Have fun!!

Harry

Gelukkig nieuwjaar! en Casper: nog gefeliciteerd met je verjaardag! (Ben je dit jaar nu in één keer 3 jaar ouder geworden of heb je de laatste keer gelogen tegen me over je leeftijd?) PS: ik heb de LP van NZ als kerstkado gekregen, dus later dit jaar een verslag van mij?

rudy

hey cas & simone, mooie verhalen weer. foto's van ons fantastische oud en nieuw in jullie huissie op Hyves en Facebook!
Happy New Year!

Monique

oooh wat een heerlijke start van 2010! een goed begin is t halve werk of zoiets. hoe dan ok happy new year.

Kus van Mo en Minimo

Bas

Hé cassie en simone,

Wat een mooie verhalen weer! Happy newyear vanuit een nog steeds vriezend koud amsterdam en nog gefeliciteerd met je verjaardag cassie! Blijf ons op de hoogte houden want de verhalen zijn mooi en leuk om te lezen!

Groet van Bas en Agreeth

Michiel

Ha Cas en Simone,

Wat een top locatie en wat een waanzinnige foto's! Happy new year en veel groeten vanuit 'winterbandenland',

Mona, Michiel & de smurfen

Mireille en Martino

Hee darlings,

Happy happy new year, en Cas, gefeliciteerd met je verjaardag! Mooie start met de sprong in het diepe. Jullie reis klinkt nog steeds geweldig, relaxen op Bora Bora lijkt me de ultieme plek om even bij te komen van al die duizenden indrukken.
Hier gaan de eerste idioten het natuurijs al op en jullie liggen zwetend op je strandbedje.
Liefs, Martijn en Mireille

Inkie

Happy New Year! Wordt nog lastig voor jullie om 2009 te evenaren, maar gaat vast lukken ;-).

mc.duivesteijn@ics.leidenuniv.nl

Lieve Simone en Casper

De allerbeste wensen voor 2010, vooral dat jullie weer gezond terugkeren in Nederland. Dat zal weer wennen zijn na al die fantastische avonturen. Geniet er nog lekker van, jullie zij n wel bevoorrecht dat je dit samen doen kunt...
liefs
Marian en Jan

Philip & Micha

Lievies!
Happy New Year! ...en dat jullie dromen dit jaar ook maar weer uit mogen komen!
Tot gauw,
dikke kus van ons