CasperSimone.reismee.nl

Zuid- en Oost-Australie

DOWN UNDER

Een kleine vijf weken in Australië en we hebben het gevoel dat we op een andere planeet rondlopen. Na de ruige westkust en het droge, uitgestrekte hart van Australië hebben we in de afgelopen tweeënhalve week een behoorlijk stuk zuid- en oostkust verkend met als absolute hoogtepunt: ons verblijf in Sydney. Elke keer merken we weer dat we steden met zee, strand, hippe eettentjes, gezellige mensen en unieke hotspots toch wel erg leuk vinden

Tongue out

De enorme gevarieerdheid van Australië kenmerkt zich vooral door haar woeste natuurschoon en de zeer bijzondere dieren die hier leven. De steden daarentegen zijn vooral veel van hetzelfde, zelfs Melbourne (met haar wat warmere Europese uitstraling in vergelijking tot Perth en Adelaide) is veelal een herhaling van zetten qua gebouwen, straten en parken. Best oké, maar niet heel bijzonder. Een reis naar Australië doe je echt voor haar waanzinnig mooie natuur en....

... SYDNEY

Pak de verlanglijstjes maar, want een bezoek aan Sydney moet er nog even op bijgeschreven worden. Wat een geweldige stad is dat!! We hebben ons hier bijzonder goed vermaakt met lekker eten, uitgaan, Sinterklaas vieren (jawel!), shoppen en luieren op het strand.

Over Sinterklaas gesproken, we hebben op 5 december gezellig met Sanneke, een goede vriendin uit Amsterdam, en haar Australische/Nederlandsevriendinnen een ouderwetse pakjesavond ingelast, inclusief pannenkoeken en wijn. Het was weer erg leuk om - net als in Hong Kong - nu ook in Sydney weer een ‘stukje Amsterdam‘ tegen te komen. De afgelopen week hebben we Sanneke veel gezien, gezellig bijgepraat en heel veel Australische wijntjes gedronken. De rest van de tijd hebben we Sydney op de millimeter doorkruist met verplichte stops als Bondi Beach, Harbour Bridge en Opera House. Alles daaromheen en ertussen is minstens zo leuk, mooi of verrassend, zeker de Possums die aan het einde van de dag uit de bomen in Hyde Park naar beneden klimmen en dan, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, een stukje brood uit je hand komen eten. Erg schattig en samen met de kangoeroe is de Possom ons favoriete Aussie-diertje geworden.

Maar er was meer dan Sydney. Voordat we Sydney aandeden, hebben we in ongeveer 10 dagen de Great Ocean Road gereden van Adelaide naar Sydney en hierop veel kilometers afgelegd (ruim 2.500). Daar krijg je dan ook heel veel voor terug: woeste kustlijnen, natuurparken, veel koalabeertjes langs de kant van de weg, hoppende kangoeroes, wijnboerderijen en pittoreske dorpjes.

In totaal zijn we nu drieënhalve maand van huis en het reizen is echt in ons bloed gaan zitten. Met het grootste gemak verplaatsen we ons, vinden we romantische hotelletjes en spotten we unieke en waanzinnige plekjes. Nu de Kerstperiode eraan komt (gek hoor al die kerstbomen bij een temperatuur van 30 graden), missen we thuis toch ook wel!

Waar we de feestdagen vieren, is nog even de vraag. Het wordt Nieuw-Zeeland of Bora Bora. Het liefst vieren we Kerst in Nieuw-Zeeland en Oud & Nieuw op Bora Bora. Zo hebben we het in ieder geval uitgestippeld, maar nu blijkt het dat we wat probleempjes hebben met onze wereldticket waarmee we begin januari naar Zuid-Amerika reizen. Waar het op neerkomt, is dat we hoogstwaarschijnlijk op 2 januari van Auckland naar Santiago (Chili) vliegen in plaats van op de door ons eerder geplande 4 januari.

Hierdoor zijn we genoodzaakt de enige beschikbare middagvlucht terug van Tahiti (Bora Bora) naar Auckland op 31 december te nemen. Nu duurt die vlucht in totaal maar vijf uur en zou dat allemaal geen probleem hoeven te zijn; ware het niet dat we door de Internationale tijdsgrens vliegen en in een keer, plop, 24 uur in de tijd vooruit reizen, waardoor we pas op 1 januari 22:20 uur weer in Auckland landen (volg je het nog?!?). Over een Nieuwjaarsdagkater gesproken ...

Hoe dit alles afloopt, laten we uiteraard nog weten. De kans is waarschijnlijk erg groot dat we lekker met Nederland meedoen en in Tahiti al om 12:00 uur 's middags, tegelijk met jullie, een kurkje laten knallen!

(26 november - 11 december 2009)

Gijsbregt Vijn

Hi Cas ern Simone,

Boele Morris is geboren!!!!!!!!!!!!!!! Zeer gezond en Steefje voelt zich ook goed. Heel bijzonder allemaal!!!

De Sanneke uit het verhaal...

Leuk leuk leuk! Ook jullie hebben er de tijd voor genomen zo te zien. Is Nieuw Zeeland zo saai? Ben benieuwd!xxxx

jan-bart

erg leuk om weer te lezen. misschien kunnen jullie een klein stopje in Bali doen - nicky en ik zijn daar tussen de 23 en de 4 jan zou top zijn
liefs nicky en jb

Krista

Wat een feest der herkenning, al jullie foto's en verhalen! Geniet volop en onderschat Nieuw Zeeland niet, minstens zo leuk als Australië! Alvast hele fijne feestdagen down under en veel plezier nog met al jullie avonturen.
Groetjes, Kris

rudy

zou lullig zijn als je Oud en Nieuw dit jaar helemaal moet overslaan ;-) die tijdsgrens, hoe vaak ik er ook over nadenk, ik snap er nog steeds geen fuck van

doen jullie nog campertje in NZ? laat ff weten als je nog tips wil wat wel/niet te doen (hoe lang hebben jullie?)
blijf vooral niet op tahiti hangen, is geen reet aan
veel plezier op bora bora, we zijn jaloers!

ernst@therivercompany.nl

Waar zijn nou die strandfoto's van jullie in badbak?

Atalwin

Zo, ik ben net terug van een maand Colombia en ben mijn mail aan het doorploegen. Over je 'probleem': ik zou zeggen 'lekker belangrijk!'. Verplichte data kunnen me aan mijn reet roesten. Ik ben nu terug en alle opwinding over wel of niet Manifesto en en waar O&N vieren: het zal allemaal wel. Ik wil ook een jaar weg! Anyway: geniet darlings!

Emile

Cas en simoon, heb al even jullie weblog niet meer bezocht maar wat een waanzinnige reis en wat hebben jullie al gave dingen meegemaakt. Maak me absoluut geen zorgen over het verdere verloop van jullie reis, wel een beetje over jullie afkickverschijnselen die jullie ongetwijfeld zullen krijgen bij jullie terugkomst:-). Cas en Simon, Merry Christmas en happy new year, waar jullie ook maar uithangen? Liefs, Milio

Jean-Pierre den Ouden

Lieve Casper en Simone,

Wat een mooie belevingen, wat een mooie plaatjes!!! Verveling zit er zo te zien niet in. Wel hebben jullie de mooie sneeuwvlokjes in NL gemist. Cas, je had weer eens lekker kunnen driften met de Beamer ;-) Anyway, geniet er lekker van en ...

Merry Christmas and a HAPPY New Year!!

Dikke kus van Annabelle, Noelle & Jean-Pierre

Jessica Peters

Hele fijne dagen alvast lieverds! Wij gaan jullie missen...

Ernst & Jessie

Cassio,

Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

En beiden alvast een goede drie kerstdagen en happy new year!

ernst & jessie

Janneke

Hee 40-jarige job! Van harte! Maar bedenk me dat jouw verjaardag daar al om is waarschijnlijk? Dus dan alsnog van harte. Geweldige foto's van de SkyDive, sommige dingen moet je nog even doen voor je of op je 40e waarschijnlijk???
Maak er nog een mooi feestje van!
Liefs Lars, Janneke & Anna