CasperSimone.reismee.nl

China (Guilin en Yangshuo)

Ik zit nu even bij te komen in de hotelkamer na eeninspannende topdag. Casper vermaakt zich gezelligin de bar met een wedstrijd Manchester City - Arsenal en wat Engelse vrienden, die aan het beeldscherm zijn gekluisterd. Wat is het leven toch mooi!

Al een paar dagen bevinden we ons in het zuiden van China (Guilin en Yangshuo) waar het erg bijzonder en warm is. Gisterenzijn we van Guilin naar Yangshuo gevaren, maarvandaag hebben we het sportiever aangepakt. We hebben namelijk mountainbikes gehuurd enzijn langs hetadembenemende Yangshuokarstengebergte gefietst richting de Li rivier. Die benamingen zeggen misschien niet zo veel, maar het is een wereldwonder kan ik je vertellen. Het dorpje Yangshuo is daarentegen een gezellig en oververlichtplaatsje met neon overal waar jekijkt. En ook je oren moeten eraan geloven. De straatmuziekanten spelen graag door elkaar; het liefstmet 3 of meer lokale ensembles tegelijk, hooguit een meter van elkaar verwijderd. Dat zorgt soms voor de nodige opstootjes als het geld ingezameld moet worden.

Vanavond hebben we naast lokalebiertjes ook heerlijk gegeten, want dat kun je hier! We hebben al de gekste gerechten voorbij zien komen (gebraden schorpioenen, sprinkhanen of waren het toch kakkerlakken (?), slangen, schildpadden, ...), maar de Chinese keuken is veelzijdig, zodat de keuzegroot is en we onze vingers erbij opeten. In Tibetis de menukaart helaas kariger. Daar vertrekken we over 5 dagen naartoe, maar eerst nog Chendu. Daar vliegen we morgen heen, vanwaaruit we het panda reservaat zullen bezoeken.

Tot het volgendeverslag, dat wordt waarschijnlijk pas na onze Tibet reis (eind september).

Dank voor jullie vele berichtjes via e-mail en de reisblog! Het is geweldig om zo dichtbij huis te zijn en tegelijkertijd deze waanzinnige reis aan de andere kant van de wereld mee te maken.

(9 - 13 september 2009)

Reacties

Reacties

Sanneke

Dag lieverds!

Jullie verhalen zijn om te smullen!

Ik heb mijn ticket geboekt: van 1 november tot 29 januari ben in Down Under. Kan niet wachten jullie te zien en al jullie verhalen live te horen.

Heel veel liefs en geniet van Tibet!

Bas

Dag lieva Cassie en Simone,

Wat ontzettend leuk om jullie reisverhalen zo te kunnen volgen. Waanzinnig leuk dat jullie dit zo doen. Ik denk nog met een brede smile op mijn gezicht terug aan jullie goodbeyparty.
Ondertussen genieten wij hier van een heerlik nazomerend Amsterdam, met een feestje hier en daar ;-)
Heel veel plezier daar maar dat lukt wel zo te lezen!

lucienne

Ben blij te lezen dat jullie het zo geweldig hebben het is tenslotte een avontuur waar zeker ik van droom.
Geweldig jou/jullie verslag zo mee te leven.

Ik kijk uit naar het volgend verslag.

Dikke X Lucienne

Bram en Anja

Casper en Simone,
Leuk deze site van jullie te lezen, we herkennen er zoveel in wat wij ook beleefd hebben tijdens onze reis in China. Wij zijn net terug van onze reis naar Maleisie, welk land ook in jullie progamma voorkomt en kijken dan ook uit naar jullie verhalen hierover.
Verder een veilige en gezonde reis gewenst met heel veel mooie ervaringen.

Bram en Anja

Micha

Lievies!
Wat een prachtige verhalen! Geweldig om te lezen zo midden op een normale werkdag in september...
Het valt mij op dat de reiskoorts hier en daar begint los te barsten... iederen komt gewoon jullie kant op! misschien moesten wij ook maar eens wat gaan boeken. ik check voor de zekerheid nog even jullie reiskaart... gezellig!! :-)
Geniet van al het moois wat jullie nog gaan zien en van elkaar! tot gauw weer!
Dikke kus

Esther

Wat een heerlijke reisverslagen!!! Ondanks dat ik niet zo'n reislustig persoon ben, zou ik zo met jullie willen ruilen.
Ik ben blij te lezen dat jullie met volle teugen genieten van alle mooie, lekkere, geweldige ervaringen die jullie meemaken.
Voor mezelf zou ik jullie weer snel terughebben hier in ons kikkerlandje, maar voor jullie hoop ik dat de tijd niet lang genoeg kan duren, zodat het niet te snel voorbij is voor jullie.
Geniet, leef, leer en wees voorzichtig!
Kus, kus, kus, kus en heeeel veel knuffels van ons allemaal

Inkie

Hé Klippel, ik geniet van het lezen over jullie avonturen. Stel voor dat we na terugkomst een uitgever zoeken en gaan publiceren ;-).
Enjoy ouwuh rupsen, safe travels. Knuffel, Inkie.

Jessica

Lieve Simone en Cas,
Nog maar zo kort weg en al zo veel gezien! Naast alle culturele pracht ook nog tijd voor een voetbalwedstrijd. Klinkt goed. Blijf schrijven, want meegenieten is ook erg leuk.
Liefs van Dmitri, Jessica en een kusje van Max-Roman

Klippel Sr.

Lieve Simone en Casper.
Zo te zien hebben jullie al een behoorlijke metamorfose ondergaan en zijn waarschijnlijk bij thuiskomst niet meer te herkennen. Cas begint al op een chineesje te lijken. Nog een rieten puntmuts, zet hem in een rijstveld en het beeld is compleet.
Met mij gaat het iets beter dus maak je daar geen zorgen meer over. Geniet alle 2 met volle teugen.
Grote kus voor jullie beiden van An en mij.

Marleen

? (hoi) siem & casper!

Leuk om jullie belevenissen te lezen! En wat superlief Siem je was de eerste die me feliciteerde op mijn verjaardag (vanewege tijdsverschil 4:58 nederlandse tijd) bijzonder vondt ik dat dat je daaraan gedacht hebt!

Heel veel plezier in Tibet. ik hoorde trouwens berichten over dat het 50 graden was in China, jij schrijft het is warm, maar als het echt zo is dan is dat ook een heel aparte belevenis als Nederlander lijkt mij!

Geniet van al het moois wat jullie gezien en beleeft hebben en van wat jullie allemaal nog te wachten staat.

Dikke x Marleen

Marleen

owh dat vraagteken in het vorige bericht was het chinese teken voor hoi, maar die kent ie niet dus geeft tie niet weer... nou ja jammer... toedels

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!